sHRedy управлява трудовите досиета при повече от 30 клиенти

sHRedy управлява трудовите досиета при повече от 30 клиенти

Наскоро г-н Юлиян Маслянков, вицепрезидент направление „Услуги за застрахователната индустрия“ в Сирма и директор „Продуктово развитие“ за sHRedy беше гост в подкаста на Investor Meet. В този епизод той разглежда sHRedy, електронно трудово досие и споделя вижданията си за ключови тенденции в сектора.

Дискусията започва с кратка презентация за същността на електронните трудови досиета и способността им да дигитализират трудовите правоотношения. След това продължава с историята на създаването на sHRedy през 2020 г., скоро след като в страната се приема съответната наредба относно електронните трудови досиета. Г-н Маслянков подчертава, че визията на sHRedy от самото начало е да предложи решение за премахване на хартията в трудовите правоотношения и да се позиционира сред другите системи за човешки ресурси, които съществуват на пазара.

Въпреки че sHRedy е насочено към сравнително по-големи предприятия в страната, то е подходящо за компании от всякакъв размер. За по-малките фирми то съществува в предварително конфигурираната версия sHRedy Junior. Независимо от това, една компания трябва да има поне 15-20 служители, за да постигне възвръщаемост на инвестицията. Ефектът от продукта би бил по-съществен и за компании, чиито служители са териториално разпръснати, работят дистанционно и др. Обратната връзка за решението е доста положителна, като наскоро клиент е отличен в „Наградите на БАИТ“ за 2024 за внедряване на решението.

В зависимост от размера на компанията има два подхода за внедряване на sHRedy. sHRedy’s Junior се внедрява при по-малки компании с от 20 до 100 служители и това може да бъде реализирано в рамките на седмица. Процесът тук започва с попълване на въпросник от страна на клиента. На тази основа се конфигурира напълно работещо решение, което включва и електронни подписи.

Наредбата за електронните трудови досиета предвижда строги мерки за сигурност, които sHRedy напълно подкрепя. Такава е двуфакторната автентикация, например, която се трансформира в многофакторна автентикация благодарение на интеграцията на продукта с официалните доставчици на удостоверителни услуги Евротръст и Борика. Данните в решението са сигурно защитени и ако клиентът поиска, продуктът може да бъде внедрен и в неговата инфраструктура.

Г-н Маслянков споделя, че макар и да дигитализира всички трудови документи, sHRedy не може да дигитализира трудовата книжка или книгата за първоначален и периодичен инструктаж поради законодателни ограничения. Въпреки че дискусиите за дигитализиране на трудови книжки в страната продължават, той изразява скептицизъм, че настоящият срок от 1 юли 2025 г. ще бъде спазен. Независимо от това той се съгласява, че общата тенденция е към дигитализация.

Като цяло пазарният интерес към електронните трудови досиета се увеличава. Внедряването на корпоративен софтуер в страната обаче е ниско. Въпреки това, за 5-годишното си съществуване sHRedy управлява около 10 000 досиета при повече от 30 клиенти.

От самото начало sHRedy е амбициран да предложи услуга, която е напълно съобразена със законовите разпоредби. Например такова е изискването за електронен подпис и по-специално електронна препоръчана поща. В началото електронната препоръчана поща е рядкост и почти липсва на местния пазар. Все пак sHRedy успява да се интегрира с доставчик на услугата, само няколко месеца след нейното сертифициране.

В заключение г-н Маслянков представя визията на sHRedy за излизане на международни пазари. Въпреки че продуктът е насочен изключително към български компании, вече има планове и за предлагането му в други страни.

Гледайте пълната дискусия тук.

sHRedy управлява трудовите досиета при повече от 30 клиенти
Към началото
bg_BGBulgarian